Thisseminarpresentsrecent resultsobtained in gaseouscombustion hydrogen-airat thelaboratoryscale(1 atm, 295 K). Theexperimentaldemonstrations andthetheorydeveloped,basedondecompositionstatic-dynamicsof flows(StaticDynamic-FlowDecomposition),guiding the experiments arediscussed.This research is resituated in the context of futureaeronautical propulsion taking into account a realisticoperating point .A method,enablingscalingin terms offlamestabilization between the laboratory and this operating point,is introduced. On theother hand, the seminar discussesbrieflytransport processesfor the study of flamemixing andin ordertoreduce fuelburnin the context ofSD-FD
Biography:PaulPalies is a French-Americanengineer and scientist. He is Associate Professor at theUniversityof Tennessee, Space Instituteand Foundry Director of the Center for Combustion and Propulsion Research for Aviation (C-PARC), his research group. He graduated from the University of Paris XI in mechanics-physics(Licence2005, maitrise2006) and from Ecole Centrale Paris in Aeronautics and Energy in 2007(Master 2Recherche). He holds a PhD in combustion from Ecole Centrale Paris (2010). His research focuses on reactivefluid mechanics, with specializationsinaeronautical propulsion, hydrogen,combustion dynamics and premixed flames.
Biographie :PaulPalies est un ingénieur et scientifique franco-américain. Il est professeur associé à l’Universitédu Tennessee, Institut de l’Espaceet directeur fondeur du Centre de recherche sur la combustion et la propulsion pour l’aviation (C-PARC), son groupe de recherche. Il est diplômé de l’Université Paris XI en mécanique-physique (licence2005,maitrise2006) et de l’Ecole Centrale Paris en Aéronautique et Energie en 2007(Master2Recherche). Il est titulaire d’un doctorat en combustion de l’Ecole Centrale Paris (2010). Ses recherches portent sur la mécanique des fluides réactives, avec spécialisationsenpropulsion aéronautique, l’hydrogène,la dynamique de combustion et les flammes prémélangées.